Bailmer Duo, Pedro Correia da Silva, saxofoon Luís Abreu de Lima, piano

17 november 2024 -15:00 - 16:30

Het Bailmer Duo is een kamermuziekgroep voor piano en saxofoon dat bestaat uit twee jonge Portugese musici die momenteel studeren aan het Conservatorium van Amsterdam (afdeling klassiek). Ze willen graag hun passie en bewondering voor Fado, welke wordt beschouwd als immaterieel cultureel erfgoed van Portugal, delen terwijl ze ook het standaard en moderne repertoire willen verkennen dat voor hun setting (piano en saxofoon) is geschreven of gearrangeerd.

Het is geen toeval dat de naam Bailmer voortkomt uit een Portugese transliteratie van de oorspronkelijke term Bijlmer, een buurt waar beide muzikanten ooit hebben gewoond. Het duo bestaat uit Luís Abreu de Lima en Pedro Correia da Silva en ze willen hun kunst laten zien door middel van creatieve optredens in Portugal en Nederland en om zo hun muzikale identiteit in verband te brengen met een culturele fusie tussen de twee landen.

Bailmer Duo Concert voor Saxofoon en piano 17 november 2024
Verzend bevestiging aanmelding naar:

17 november 2024